Nu är det jul igen…

och jultomten myser. För alla oss som kan fira jul med glädje, i fred och kärlek är julen välkommen. Jag önskar att jag hade mod och kraft att öppna mitt hus för de som är ensamma, för de som tigger och för de som fryser på våra gator. Jag skulle vilja packa korgar med mat och dela ut. Göra en garderobsutryckning och skänka det jag inte använder.

Är det bara för att det är jul som dessa tankar kommer? Jag gör så gott jag kan resten av året. Jag borde inte ha dåligt samvete. Hur många getter har jag skänkt? Hur många skolor har jag bidragit till? Hur många fadderbarn har jag haft? Inte så många att jag slår mig för bröstet, men jag har deltagit i perioder när det har varit möjligt.

Jag har också en egen familj. De behöver också min omsorg, mina små paket, mina tankar och min kärlek.

Idag och i morgon tänker jag skypa med mina barn och barnbarn, äta god mat med min sambo, låta hunden Nemo få sin julklapp och njuta av juleljusen och regnet som plaskar mot rutan.

Jag är oändligt tacksam över att vara född i ett land där allt detta är möjligt.

God Jul på er alla!

Sommarbild

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

