Röster jorden runt!

Ethan och pilbågenI går fyllde barnbarnet Ethan 8 år. Det fick bli grattishälsningar via Skype eftersom han bor i Australien. När vi pratade som bäst, ringde morfar som bor i Malmö och Ethan tryckte på högtalaren. Alltså pratade jag med kära x-et (10 mil bort) via Australien. Märklig upplevelse! Barnbarnet hade önskat sig en pilbåge och jag fick en bild på övningen. Hans kompis frågade mig vad vi utövade för sporter i Sverige och jag började med soccer (fotboll) och icehockey. Nästa fråga: ”Oh, so you play icehockey? That´s cool! Jag fick ju erkänna att så inte var fallet, fast det var lockande att svara – javisst! Men det är phult att ljuga och han kanske hade velat se utrustningen…

 

Det här inlägget postades i Saxat, aktuellt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

