Godnattsagor

Jag lärde mig läsa långt innan skoldags, av den enkla anledningen att de som läste mina godnattsagor oftast somnade mitt i en mening. Antar att jag gjorde detsamma när jag läste för mina barn? Så småningom var det dags att läsa för barnbarnen. Hyllan med älsklingsböcker växer fortfarande. Både vuxen- och barnböcker. Vi har en underbar barnbokhandel i Simrishamn och där hittade jag häromdagen Den lilla boksnapparen . I den beättas om hur alla böckerna försvinner mitt i godnattläsandet. Ingen förstår varför, men en liten kanin har bestämt sig för att ta reda på vad som händer. Köp den, läs den, tag fram den när barnbarnen eller andras barn kommer på besök!

den-lilla-boksnapparen-en-godnattsaga    

Det här inlägget postades i Boktips och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

