Varit (lite) lat

Oh, vad jag har varit lat med att skriva på bloggen. Ewa har i alla fall varit inne och gjort lite inlägg. Att jag varit lat beror inte på att jag varit sysslolös – jag har blivit med valp och det tar sin lilla tid. Hon blir fyra månader den 1 maj och har börjat med lite trots. Mot mig, inte mot min andra hund, som är 9,5 år. Hon behöver bara ge den lilla en blick för att hon skall sluta när det busas för mycket – den blicken har inte jag!

De går väldigt bra ihop – jagar varandra, har dragkamper etc. Kul att det blev så lyckat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAdogsbeach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi är ofta nere på stranden. Än är Daisy (som hon heter även om jag ofta kallar henne Putte) liten med hon kommer att bli ungefär samma storlek som Guita. Daisy är en blandning av Bayersk viltspårhund/flatcoated retriever och Guita är labrador/border collie/dalmatiner.

Det blir nog lite rapporter efterhand om hundarna och om annat också.

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Varit (lite) lat

  1. Glada Apan skriver:

    Grattis till valpen!
    Men du vilka sötnosar. Inte konstigt att de kallas för våra bästa vänner. Vi har ett par olika hundar, dock som leksaker men ändå. Visst är de också söta. Kolla in Rocky Rullhund på http://www.gladaapan.se visst är han en sötis!

    Tack för välskriven blogg, vi kollar in lite då och då (trots att vi inte är pensionärer) men vi vet att flera av våra kunder är pensionärer som köper knoppussel till barnbarn.

    /Glada Apan

Kommentera

