En underbar vårdag!

Efter att ha njutit morgonkaffet i sällskap av Luzia, en kvinna som levde för 13000 år sedan i Brasilien, tittat lite på buskpioner och zappat mig fram till att vi är väldigt kramiga i Sverige, så beslöt jag att det var dags för annat. Det var längesedan bloggen fick någonting. Konstigt egentligen, jag gillar att berätta, men ibland är så mycket på gång att det är svårt att ”stilla sig”.

Påsken närmar sig, så gör också utställningen i galleriet coh äggapickningen.

SunjetDen 10 april är det Transairträff i Malmö. De sista åren Malmös flygplats Bulltofta var i bruk, arbetade jag där  för IGA- Transair. Det var en rolig tid, charterflyget blomstrade, propellerplanen började få konkurrens av Sunjet – Boeing 737. Några turer i cockpit till Nice för att hämta blommor blev det nattetid om inget annat flyg var på ingående.

Rosenbuskarnas blad vecklar ut sig, julrosen blommar för fullt morgonkylan försvinner sakta. Hunden Nemo sover i sin fåtölj efter morgonprommenaden. De sista äpplena från skörden i höstas ligger och glor på mig, jag tror de utvecklar bruna fläckar bara för att jag skall få dåligt samvete.. sambon mumlar dagligen – det vore inte så dumt med äppelkaka – men jag är inte på det humöret just nu. Jag vill BARA VARA!

Ha en skön söndag!

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

