Långarydssläkten = 45000 nya släktingar!!

I går damp det ner ett brev, med en stämpel – Långarydssläkten – nyfiken som jag är öppnade jag genast och fick veta att jag till hälften är en äkta smålänning! Jag läste och begrundade. Det gäller alltså min far, född 1910, adopterad av repslagarefamiljen Malmström i Simrishamn. Jag visste att han var född i Lund och att han och min mor träffat hans biologiska mamma som då hade ny familj och inte ville ha någon närmre kontakt.

Men detta var en glad överraskning. Jag har delat med mig till mina barn i Sollefteå, i Albuquerque N.M. USA och i Bendigo, Vic. Australien.

Extra roligt för att jag har alltid velat ha stor ”familj”. Som ensambarn och med en mor som var ensambarn, en faster som inte fick barn så har jag inga kusiner. Istället har jag lånat syskon, av någon anledning träffat först lekkamrater och senare väninnor som  kommer från stora familjer. Extrasyskon duger alldeles utmärkt! Tack till Eva i Lyon och till Lene som försett mig med både bröder och systrar under åren. Till Kerstin (min co-bloggare) som också är ensambarn för systerlig samvaro. Vem vet, vi kanske är släkt i alla fall?

På mina egna sidor i bloggen har jag redogjort för släktbanden med både Stenkula (obs namn!) Soudek och Malmström och så nu Johansson ifrån Askome. Det tar sig med åren!

Är det någon läser detta och som också fått brev i dagarna eller som kan sin historia så får ni gärna höra av er! Och så är det VÅR!  Livet är härligt !

Det här inlägget postades i Glimtar ut mitt liv; Ewa, Saxat, aktuellt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

