Julen – den kommer och går

OLYMPUS DIGITAL CAMERABråttom, bråttom var det före jul med alla förberedelser. Hann nästan få hem allt. När jag trodde jag var klar fattades jag nötter, och utan nötter kan vi ju inte fira jul! Åkte till ICA Piraten i Kivik och det enda i nötväg som fanns kvar var 1 påse paranötter, den köpte jag och sedan fick jag be familjen ta med hasselnötter också. Det gjorde de!

Julen firades sedan med alla traditioner intakta, sedan min farmor och farfars tid. De bestämde att införa helt nya jultraditioner i stället för att ta med sig hemifrån. Vi följer detta nästan helt till punkt och pricka även idag. Många paket och glada barn (vi andra också var glada)! Tomten hade väldigt fint målade tånaglar, och jag vet vem mer som hade det! Det är så härligt att fira tillsammans.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASå har julen rusat förbi, familjen har åkt hem och jag har tagit upp hundpromenader igen. Vi har fortfarande några plusgrader och idag gjorde solen ett litet försök att titta fram just när vi var ute på en lång runda.

I morgon blir det till att handla lite, gå promenad och så MÅSTE jag fortsätta bokföra.

Så lackar det sedan mot nyårsafton som jag firar med goda vänner.

Det här inlägget postades i Österlen, Glimtar ur mitt liv; Kerstin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

