Fastlimmad på toalett

Hörde att en kvinna blev utsatt för ett elakt skämt i Atlanta, USA. Någon hade satt lim på en kundtoalett och kvinnan fastnade. Sjukvårdspersonal använde bilvårdsprodukter för att få loss henne. Hon lär vara väldigt uppskakad av händelsen.

Som vanligt får det tankarna att vandra. Som jag skrivit tidigare har vi i familjen en ö i Kalmarsund. På ön finns det varken el eller vatten eller avlopp. Vatten har vi alltid tagit med i båten, vi har använt fotogenlampor och toaletten är ett utedass – en träbänk med tunna under.

En gång för många år sedan var jag på ön och skulle göra vid golvet i storstugan. Skurade och gjorde fint och sedan lackade jag golvet en bit i taget, man måste ju hela tiden kunna komma fram någonstans. Och torktiden var satt till 16 timmar.

Ett annat utedass på fastlandet. Det brinner inte - solnedgången speglar sig i fönstret

Ett annat utedass på fastlandet. Det brinner inte – solnedgången speglar sig i fönstret

Det blev lite lack över så jag målade det på utedass-sitsen. Eftersom det hade ganska lång torktid, planerade jag noga och målade inte förrän jag hade uträttat ”storverk”. Så gick det 24 timmar och det var dags för ett toalettbesök igen. Satte mig och satt fast! Ensam på ön! Väntade ingen! Hörde någon båt passera, men ropade inte efter någon, situationen var ju lite prekär.

Så jag satt där och insåg att jag hade två alternativ. Det ena att bli funnen där så småningom som ett skelett, det andra att ta mig loss på något sätt. Valde det senare. Och kunde sedan inte sitta någonstans på flera dagar. Så ont det gjorde att ta sig loss! Blev illröd i baken. Nu är det bara ett minne som jag kan skratta åt.

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

