Igår

Nemo i koppel och Guita på en promenad

Nemo i koppel och Guita på en promenad

Medan Ewa var ute och träffade både Sven och Bodil så var hunden Nemo hos oss. Han är lite finurlig. När vi var på stranden så hittade han en död fisk som han fick ett tydligt Nej för att inte röra. Han lämnade fisken och vi gick på annat håll. Så småningom när vi gick tillbaka gick han upp från stranden och lite i skogen tills han var framme vid fisken igen – och jag var långt borta. Och då slog han lock för öronen för ordet Nej, så jag fick galoppera dit – i min ålder!!

Vi var också ute på härliga promenader och hans skulle inte kommit hem förrän till kvällningen idag, men blev på grund av Ewas inställda resa hämtad redan igår.

fdagsbildSedan igår kväll, eller snarare tidigt i morse, skulle jag skicka ett födelsedagsgrattis till äldsta barnbarnet som fyller år idag. Jag brukar göra något fotomontage men tog i stället bara en bild när jag satt i soffan och kollade TV. Tycker själv att den blev ganska kul. Rummet speglar sig i fönstret, till och med fönsterlampan ser ut att hänga på utsidan. Det som sker inne i rummet, TVn på, speglar sig i mina glasögon. Ganska ofta blir det mer i bilden än man är medveten om när man tar den.

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin. Bokmärk permalänken.

Kommentera

