En sådan dag!!!

Vissa dagar borde man hoppa över. Lördag var en sådan dag. Den började bra med nybakat surdegsbröd och frukost med kära Lene. Sedan lite finputs och adventsstakar på plats. Men sen började det. Jag har inköpt en matberedare. Nu skulle den invigas. Jag tänkte göra en wok med massor av olika grönsaker, örter och kryddor. Det stod i manualen att maskinen inte startade om inte delarna var rätt isatta, dvs. låsta. Jag läste och monterade. Klart! Stoppade i kålrot och fänkål. Inget hände; av med allt igen och ny montering. Nope. Sladden i och sladden ur, för att bevara fingrarna. Locket krånglade, förstod att jag inte fått det i låst läge. Nu då, det klickade till och satt på plats. I med grönsakerna; inget hände. Av med locket, då såg jag att sladden var urdragen. På med locket i med sladden och si, det fungerade! Jag var varm, sur och klockan gick mot middag. Ugnen var på och laxen skulle in. Tänkte prova min nya stektermometer. Beskrivningen var så liten att jag fick hämta förstoringsglas för att läsa texten. Sätt i batteri. Inget konstigt. Stick i värmeslingan, ok. Ställ in grader, tryck på knapp 1 för att höja, knapp 2 för att sänka gradtal. Jag tryckte men inget hände. Tryckte igen, då pep den. Av med kontakten. Nytt försök. Nya pip, hunden Nemo kom och kollade vad matte gjorde. Blev ännu varmare och ännu surare, klockan rände iväg. DÅ, föll pengen ner; en liten tejpbit med påmålade grader satt klistrad på displayen.

Fast laxen smakade utmärkt och de wokade grönsakerna likaså. Det blev en kontinental middag något senare än vanligt. Två nya köksredskap på samma dag blev för mycket……..

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En sådan dag!!!

  1. Kerstin skriver:

    Den lilla tejpbiten fattade jag inte heller först på likadan termometer. Begrep först inte varför det stod dubbla siffror, men när väl poletten föll ner fungerade den u a

Kommentera

