Efter stormen

vitabybambuNu har jag varit ute på en liten inspektionsrunda och nog syns det att det har blåst. Min ”Vitabybambu” visar helt klart vilken vindriktning det var. Den skulle ju ändå bort så det spelar ingen roll. Taket har jag inte kollat ännu, måste först ha dit stora stegen, så det får bli en senare fråga.

roseVänder man så blicken lite till höger om ”bambun” så har hammocken vält och flyttat på sig. Och den kan man ju bara resa upp och hoppas att inga ben har kroknat. Till vänster om hammocken ligger min klätterros ner, över gångstigen. Den klättrade duktigt upp i ett träd som nu är avbrutet. Får se hur jag kan resa upp rosen igen, men eftersom den nu ligger ner skall jag först passa på att klippa den, inget ont som inte har något gott med sig.

frukostHammocken vid frukoststället har också vält och flyttat på sig, ligger med benen lite i vädret 🙂 – trots att den var fastbunden i ett träd och att taket var borttaget. Den står på ett väldigt utsatt läge och skall för framtiden kedjas fast. Den har en tendens att välta så fort det blåser lite.

havIdag har mesta vinden försvunnit och havet är lugnt. Vägen till min uppfart har jag rensat från halvstora grenar, de riktigt stora sitter tack och lov kvar på träden. De två kilometer jag har ner till stora vägen är också körbara.

Det här inlägget postades i Österlen, Bilder året runt, Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

