Löv och höst

Det är vackert nu. Vi har fortfarande runt 14 grader om dagarna. Och jag jobbar på tomten. Framför allt krattar jag löv, miljoner löv. Har olika typer av träd på tomten men mest ekar. Och de bladen behöver komma bort, tar ju evigheter att förmultna. Började med att försöka samla upp dem i gräsklipparen. Det går hyfsat, men man måste tömma hela tiden. Igår krattade jag i cirka 5 timmar och visst – det syns. Direkt det är gjort. Idag låg det många nya löv på marken. Men, so what, det är nog ganska bra motion.

leafFör mig är det för det mesta ett elände med löven på hösten. Idag var jag dock på en lång hundrunda och tog en makrobild på ett löv med vattendroppar. Och då kan man se hur vackra de är – ett och ett.

I morgon skall jag ut och fortsätta kratta. För det jag inte gör nu blir tråkigt på våren. Då vill jag ägna tid åt alla växter som slår ut, plantera och så i grönsaksland – inte kratta löv. Och fortsätter hösten att vara så här fin och jag fortsätter lägga ner ett antal timmar per dag så skall väl det mesta kunna komma bort.

Det här inlägget postades i Bilder året runt, Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

