Det där med ålder – nu min egen

Jag är 67 år, det har jag konstaterat för mig själv. Men inser att jag bara sett det som en siffra och inte alls vad det egentligen innebär åldersmässigt. Känner mig ju fortfarande som 25! En något begränsad 25-åring, men i alla fall.

Så var jag ute på internet och skulle kolla en sak om mig själv, slog in mitt namn och fick upp en länk till mig där det tydligt stod 67 år – och jag fick rena aha-upplevelsen. Plötsligt var det inte bara en siffra utan ett större antal år. Blev i det närmaste chockad, men det börjar lägga sig igen – på väg tillbaka mot de 25 igen. Men, så konstigt att få en liten glimt av verkligheten!

Hunden och hennes älskade fula gris

Hunden och hennes älskade fula gris

Min hund är inte så ung heller, 9 år, men otroligt spänstig, där ligger jag i lä! Promenaderna är långa, intensiva. Hon simmar och springer, hämtar pinnar, kottar, leksaker, whatever. Det är härligt! Vi har det bra hon och jag – och katterna men det är en annan sak!

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

