Jag bara reser och reser och jag älskar det!!

bernkastel-kuesFortsättningen på Rhen – Moselresan blev riktigt trevlig, trots regn från och till alla. Vi åkte ner till Bernkastel-Kues, en charmig tvillingstad med bro över floden.

Där provade vi vin hos en svensktalande vinbonde, Alfred Port på – Weingut Peter Kropf –  och fick goda ”vinbondesmörgåsar”. winzer-7bc765eaSen fortsatte vi mot Cochem, den mest besökta staden vid Mosel. Också den en liten idyll med bl.a. ett senapsmuseum.

map1Just de timmarna vi var där var det uppehåll och solen vågade sig fram. Naturlgtvis klantade jag till det när vi skulle köra från Cochem upp till motorvägen. Visste så väl vilken väg, men där var en ”attans” bro som det stod 3,9 m på och jag ville inte försätta Lasse, som inte kört där tidigare i en situation. Så det blev några km´s omväg. Men hem kom vi till slut och åt en god middag bei Hannelore på Drosselgasse. Jag gick hem efter maten men gästerna stannade kvar och hade haft en fortsatt trevlig kväll.

Mer om resan följer men just nu sitter jag i ett hotellrum vid Kastrup och måste knyta mig för 06.10 i morgonbitti går flyget till Kroatien.

Ber att få återkomma. God Natt!

Det här inlägget postades i Resor och utflykter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

