Den här dagen börjar bra!

I morse när Matte vaknade fick jag godis?! Det brukar jag aldrig få på morgonen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEfter det gick vi en lång promenad genom skogen, först bakom äppelodlingen där jag brukar bada i ån – men det gick inte för alla växter som var i vägen. Efter skogen sa Matte att vi skulle gå till havet också, och jag blev så glad. Men när vi kom dit sa Matte att man inte fick gå där förrän om två dagar. Det var en del halvstora människor på stranden och de höll på med sådana där lätta bollar, jag tror det heter ballonger. De började ta hål på bollarna och det smällde – det gillar jag inte – och det var nog det Matte menade med att man inte fick gå ner. Två dagar kanske betyder att det smäller.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVi gick runt lite vid Knäbäckshusen och sedan hem igen. Matte sa att vi sedan skulle handla märgben. Handla, det är när Matte kör någonstans, öppnar fönstret på bakluckan och säger att jag skall passa bilen och hon sedan kommer tillbaka och bär en massa saker. Jag vet också vad märgben är, det är gott, men jag förstår inte vad märgben och handla har med varandra att göra. Men jag får vänta och se vad som händer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMatte säger att det är min födelsedag och att jag fyller 9 år idag. Det förstår jag inte men jag tycker det verkar vara något bra.

Nu går jag ut och lägger mig i soffan på verandan en liten stund så får jag se vad mer som kommer att hända idag.

 

Det här inlägget postades i Djur och natur, Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

