Har också rest, minsann

Medan Ewa slår runt i New Mexico så har jag tillbringat lördag och söndag i kalmartrakten. Hälsat på släkt. Och bott över på något som kallas Tallö. Det var en gång i tiden min farmor och farfars sommarställe och finns fortfarande i släkten. En riktig nostalgitripp.

Tallö ligger på Långö som är en udde vid Revsudden. En gång i tiden bodde här bara – eller nästan bara – släktingar. Man gick längs vägen och överallt fanns det släktingar som man tittade in till. Idag är det bara några få som har sina stugor kvar och det mesta är sålt. Tomterna har numera stora, flotta hus i alla skepnader. DÅ – när jag var liten – var det nästa enbart faluröda trähus med vita knutar. Jag blev faktiskt lite beklämd när jag såg hur det ser ut idag. Lilla Tallö är i alla fall kvar i sin ursprungsskepnad. Jag bodde över där och det blev en fantastisk solnedgång.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin, Resor och utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

