Flygplatser, bra vandringsleder

Efter en snabb taxiresa till Malmö C, tåget till Kastrup och en kort flygresa landade jag i Bryssel. Fyra timmar till nästa avgång. Började med att traska till ny terminal. Med tanke på alla timmar på väntande flyg hoppade jag över alla rullband och fick på sa vis dagens motion. Snälla unga män kopplade upp mobilen via gratis WIFI sa jag kunde surfa. En fika och lång väntan i säkerhetskontrollen. United severade Tikka Masala indisk vegetarisk rätt som var riktigt god. Lite zappande pa skärmen, en god bok och sen sov jag några timmar. Piloten landade kärran sa mjukt att vi som satt i mitten inte trodde att vi var nere. Surprize! Washington är också en STOR  flygplats med massor att göra och handla om man så vill.

För en gångs skull gick det snabbt i pass- och tullkontroll och sen var det bara att vänta igen. Full service vid varje gate med laddningsmöjligheter för mobiler och datorer. Hittade Aunt Annie’s Pretzels, dvs, stora underbara kringlor och jag klämde glatt ner några. Sista flyget sov jag hela vägen.

Sa landade jag då i ABQ och blev mött av dotter och dotterdotter. Natten var varm och mjuk och alla valbekanta dofter slog emot mig.

Det här inlägget postades i Resor och utflykter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

