Hett om öronen….

…..men så mycket mer. Studier på hur vi reagerar i värme visar att vi blir mer aggressiva. Är det därför det också finns uppgifter på att vi bråkar mer under semestern? Eller att det aldrig blir fred mellan Israel och Palestina? Där kan man tala om – hett om öronen -! Det tycks som det bråkas mest i samma bälte runt jorden där de flesta jordbävningar sker. .

Och nu är det varmt här hemma också. Kanske gäller detta för djuren också. Idag var det ett väldigt skällande i vårt kvarter. Hundarna triggade varandra. En stor röd katt gick på gatan, uppblåst och med styv svans, synbarligen uppretad han också.

På sena eftermiddagen kollade jag vädret på klart.se för att se om regn var på väg. Jo, kl. 18.00 skulle regnet falla över Simrishamn och därefter åska. Vi fick inte en droppe och inte en enda knall. Precis så som dmi.dk visade på sin radar. Se där.. nu är jag retlig jag också.

Bäst att jag går och knoppar in, innan jag blir riktigt arg på dumma gubbar som Robert Mugabe eller Silvio Berlusconi. Jag ber att få önska en god nattsömn och drar mig tillbaks med en gammal kär bok.

I morgon: boktips!!

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

