Äppelträd i äppelriket

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEwas gamla äppelträd är alldeles fantastiskt. Själv har jag ett som är nästan 100 år yngre än hennes. Det bär inte så mycket frukt – ännu. Har för mig att det var fyra år sedan jag planterade det. Första året blev det inga äpplen alls, till min stora besvikelse. Nästa år blev det ett, som fåglarna gjorde åverkan på och förra året blev det två, en fågel åt det ena och det andra tog hunden. Men i år är där 10 (tio) äpplen på gång och minst ett av dessa skall jag ha själv! Förstår inte varför fåglarna skall på mina enstaka äpplen, med tanke på att just utanför min tomt ligger två stora äppelodlingar med MASSOR av äpplen.

Dokumenterade för en stund sedan – för säkerhets skull – ett äpple precis efter det slutat regna och solen kom tillbaka.

Det här inlägget postades i Österlen, Bilder året runt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

