Almedalsveckan 2013

blomsteränglider mot sitt slut. Den startade redan 1968 med Olof Palme som då talade från ett lastbilsflak. Skillnaden mot idag är naturligtvis hur vi anpassat oss tll media. Varje dag har SVT 2 sänt i stort sett hela dagen. Likheten mellan politiker och skådespelare är påtaglig. Att vilja stå i rampljuset är deras gemensamma nämnare.  Mer än 2226 evenemang har genomförts. Hatten av för Region Gotland som ror detta iland varje år.

Man kanske skulle blivit politiker? För vilket parti och med vilket budskap? Just nu kan jag inte komma på ett enda parti som lockar eller där jag känner att jag skulle få ”full pott”. I så fall får jag bilda ett eget; Ängspartiet, kunde det t.ex. heta. Alla partier utom moderaterna har en blomma som symbol. Med ett M klippt i buxbom fick alla vara med. Att stå upp och tala inför folk är inget problem. Men att lova och lova och sen behöva förklara sig, det är värre. Jag får sova på saken och kanske återkomma med – I natt jag drömde något som…”

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

