”Ny” bil

Blev ju påbackad för snart 4 veckor sedan av en lastare och min lilla Nissan Micra blev så illa åtgången att den inte går att göra vid. Kör fortfarande omkring i hyrbil eftersom motpartens försäkringsbolag ännu inte betalat ut ersättning för bilen.

När jag nu behöver byta bil känner jag att jag fick en rejäl tankeställare vid krocken. Vet att Nissan Micra också kallas för ”hustrumördaren” och förstår nu varför. Bestämde mig för att köpa en större och säkrare bil. Sagt och gjort – jag har köpt en Hyundai Santa Fe som jag hämtar på fredag – riktigt spännande! Och vilken plats hunden kommer att få! Mycket finesser som jag inte hade innan – bara en sådan sak som fyrhjulsdrift – nu kommer jag att kunna köra hemifrån betydligt mer på vintrarna.

Nöjd!

bil

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

