Växer stortån?

toesJa, jag bara undrar. Är det fler som råkar ut för samma sak så hör gärna av er. Då och då lyckas jag med konststycket att fastna med stortån, alternativt stöta till saker, sådant som alltid står på samma ställe, som jag passerar flera gånger dagligen men så plötsligt… Det är som om stortån beslutat sig för att växa en centimeter och så är det klippt. Hundens mat/vatten skålar står I ett ställ, där hugger stortån tag och vattnet skvätter över köksgolvet. I hallen står en liten byrå och den rör garanterat inte på sig. Där tjongar stortån I med jämna mellanrum. Trösklar, stolsben mm. Oftast är det samma tå; den på högerfoten. Det har aldrig gått så långt som till bruten tå, peppar, peppar ta I trä, men det har varit rejält blå några gånger. I sådana ögonblick önskar jag att jag varit en mognolisk strupsångare. Ni vet de som sjunger med djupa toner utan ord. För de ord som hoppar likt grodor ur min mun vid “tåslag” är inte nådiga och tillhör inte mitt vanliga vokabulär. Och jag har inga jättefötter eller tår som pekar I annan riktning. Disträ? Njä jag vet inte, bråttom? Kanske men oftast inte. Ska försöka ha bättre koll, fast har det inte hjälpt vid min ålder så vet det katten.      

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

