Midsommarfirande

Då var midsommarfirandet över för min del. Familjen var här och vi åt som vanligt sill,  potatis, gräddfil och gräslök som så många andra och avslutade med glass och jordgubbar. Nubbe blev det också.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Två av småfolket och vår midsommarstång

Vi gjorde en alldeles egen midsommarstång – svärdottern, barnbarnen och jag hämtade blad och blommor och sonen gjorde stången och klädde den. Och den dansade vi runt, människorna på ett håll och hunden gick ”mot strömmen”.

En ny ”midsommarvisa” kom barnen med: ”Hej tomtegubbar slå i glasen (inte står i glasen som jag trodde väldigt länge) och låt oss lustiga vara. Kom inte hit, det luktar skit, det luktar värre än dynamit”. Vi sjöng givetvis en hel del annat också – hela den familjen är väldigt musikalisk.

Så småningom gick vi ner till mitt frukostställe och satt i den ljusa sommarnatten, sjöng och pratade. Härlig dag som gick alldeles för fort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det här inlägget postades i Österlen, Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

