GLAD MIDSOMMAR (blir det till slut)!

Den första inbjudan till midsommarfirande kom för flera månader sedan och var, ack så kär. Extrasyster Lene ville så gärna ha med oss till Orudden vid Ivösjön. Där har vi, när barnen växte upp,  tillbringat många midsomrar tillsammans med hennes stora familj I föräldrarnas sommarhus. Numera bebott av jubilaren och lillebrodern Rune med familj. Nu är det ju så att vi skaffat hund. Och han är inte riktigt intränad att vistas bland mycket människor och andra hundar. Det var med stor sorg I hjärtat jag insåg att det lugnaste är hemmavid. Nostalgin blommade som syrener om våren!

Vi har I flera år firat hemma med våra vänner Blaga och Aleks som kommit från Lund, med eller utan tillrest släkt och andra vänner. I år kommer de inte då deras eget hus är fyllt av växande familjer och långt ifrån kommande. Återstår Alex, hunden Nemo  och jag. Inte fy skam det heller. Däremot hade jag traditionsenligt beställt jordgubbar och potatis I väl tilltagen mängd  hos “torggubben”. Alltså gick jag dit och ändrade till lite av varje.  Därefter började gästerna anmäla sig. Bonusdotter med sambo och halvmånegammal son samt babyns mormor ringde I början av veckan, goda vänner från Helsingborg  hörde av sig idag och undrade om vi “hade något för oss”. Och JAG SOM ÄLSKAR ATT HA FOLK OMKRING MIG! Flickorna midsommar

Därmed önskar jag er alla en Glad Midsommar med  en några år gammal bild av barnbarnen plockades midsommarblomster!

Det här inlägget postades i Saxat, aktuellt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

