Är det söndag eller måndag?

clip_image001

Ja, idag är det förvisso måndag, så långt är jag med. Men igår blev det knepigt. Satt I godan ro och njöt mitt morgonkaffe då jag hörde – och såg sopbilen skramla förbi. Vi har normalt sophämtning varannan måndag. Kastade en blick genom fönstret och såg att grannarna ställt ut sina tunnor. Rusade ut iklädd morgonrock och lyckades hejda sopbilen som precis var på väg att köra. Släpade ut tunnorma och tackade för att de tömde dem I elfte timmen. Naturligtvis har detta stått I lokaltidningen och säkert I veckomagasinet också men jag har inte sett det. Väl inne igen kollade jag för säkerhetsskull TV4 som körde söndagsmorgon. Så långt allt väl. En timme senare pep mobilen. Upp kom ett meddelande att jag skulle träffa kollegan Karin I Ystad; måndag kl. 10.00. Det hör till saken att jag ställer in påminnelse en timme innan avtalat möte för att inte glömma. vadå MÅNDAG? Ny förvirring. Hade ställt påminnelsen på 24 tim,,,,,,,,, alltså var det fortfarande söndag. Men skumt var det. Resten av dagen höll jag koll.

Och nu är vi inne I midsommarveckan. Regn har fallit och det är grönare än någonsin. Pratade med någon igår som redan börjat nedräkningen till mörkare tider. Oavsett detta så är det SOMMAR! Oavsett om det är söndag eller måndag! Njut av tillvaron!

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Är det söndag eller måndag?

  1. Nils-Bertil Sörensson skriver:

    Jättetrevligt ”reportage”.

Kommentera

