Lyckan är att få en blå cykel!

salomon cykelLänge har barnbarnet Salomon önskat sig en cykel. Äntligen kom den! När det kniper som värst; skall jag flytta norrut, österut eller västerut? Men just nu när vår trädgård står I full blom får jag ta vara på den lyckan och se glad ut!

Jag minns min första, en röd trehjuling med flak. Sen dröjde det tills jag skulle börja skolan. Då fick jag en röd cykel med nedsänkt sadel. Kan inte påstå att lyckan var så stor, det kändes skömmigt. Men det var praktiskt, en cykel “att växa i” och den hängde med tills jag med hopsparat kapital kunde köpa mig en splitterny. Sanningen att säga så saknade jag min gamla, den var incyklad, bekväm och med danskt styre. På senare tid har det inte cyklats så mycket, kanske något att ta upp igen?

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

