Det måste finnas fler än jag!!

äppelblom och syrenerIgår var en sådan dag. Jag kände mig som uppfinnarjocke. Huvudet spann av idéer. För att inte tala om alla jobb som jag kunde tänka mig. Nä, jag är bara 67 år gammal. Inte dags att lägga av än……. men en viss anpassning krävs. Men fokus ligger fortfarande på vad jag kan och vill, inte vad jag INTE kan.  Däremot har en smygande lathet = njutning  infunnit sig. Jag kan sitta I trädgården och tänka och insupa blomdoft, nyklippt gräs och fågelsång. NU är min tid. För några veckor sedan blommade äppelträdet och syrenerna samtidigt. Min blå rabatt är på gång och snart kommer rosorna. Härligt! Frukosterade med väninnan och kollegan Karin igår. Några timmar senare hördes vi per telefon. Då låg vi båda på knä I våra trädgårdar.

Jag har inte längre någon gångbar CV. Allt är evigheter sedan och det är 25 år sedan jag blev “min egen”. Nu i studenttider spritter det I luften av nya tag! Missförstå mig rätt; jag är inte ute efter att ta något jobb från en ung människa men det finns ändå massor att göra! Inte vill jag sitta och bli någon dysterkvist!   Äventyret väntar runt hörnet!   blommning

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

