Min f d lilla bil

krockMin lilla bil är nu illa ute! I fredags blev jag påkörd bakifrån av en lastare när jag stod alldeles stilla. En av småfolket hade knäppt upp sitt bälte och skulle knäppa det igen. Körde in vid sidan om vägen, väntade på att hon skulle bli klar och då bara small det. En del knycklig plåt och en exploderad bakruta gör nu att den inte går att använda och troligen inte kommer att repareras, utan det lär bli en annan bil.

Lite synd eftersom den alltid gått igenom besiktningen med en stjärna. Man vet ju vad man har men inte vad man får.

Men vi hade väldig tur, det var jag, tre barnbarn och hunden i lilla bilen. Barnen, framför allt i baksätet, fick glasregn över sig plus då att det är skrämmande med ljudet från en exploderande ruta. Det smäller rejält.

Vi, inklusive hunden, var ganska darriga en bra stund efteråt, sedan har vi diskuterat igenom det och barnen har berättat hur de upplevde det. Och allt verkar helt OK.

Vi hade planerat in hela dagen, men det mesta fick vi låta bli. Det tar tid att skriva papper, dokumentera etc.

Just nu har jag i alla fall varit inne i Simrishamn och hämtat en hyrbil – det är superbesvärligt utan bil som jag bor. Snälla Ewa hämtade mig och körde mig.

Så nu skall det diskuteras med försäkringsbolag, min lilla skall bogseras bort och jag lär få en ”ny” bil.

Det är lite besvärligt och förargligt, men det är bara en bil – 4 personer och en hund klarade sig helskinnade och det är det viktigaste!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

