Äppelblom

Nu blommar det för fullt i äppelodlingarna. Sista biten av vägen hem till mig går mellan två äppelodlingar och det är olika sorts äpplen, en del är nu överblommade, en del i knopp – men många blommar och det är ljuvligt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

För närvarande klipper jag gräs varje dag, ett par timmar om dagen. Över sten och stock! Och klipper på kullar – inte nådigt att föra klipparen kraftigt uppåt, men med mycket vilja så går det. När jag har klippt det jag vill så är det bara att börja om, men gång nr 2 är det lite lättare. Klipper också ner en hel del kaprifol, för det är jobbigt att dra upp den – här finns massor.

Fortfarande har jag inte krattat upp alla löv, så det gör jag när jag blir trött av gräsklippande! Men det är OK, det betyder att det är vår och sommar!

Det här inlägget postades i Österlen, Bilder året runt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

