Uppsägning meddelst tårta

tartan”Insåg hur värdefullt livet är”Flygplatsarbetaren Chris Holmes från Cambridgeshire i England valde att säga upp sig på ett något annorlunda sätt – nämligen via ett sött meddelande på en tårta han bakat. ”I dag fyller jag 31 år, och när jag nyligen blev pappa insåg jag hur värdefullt livet är och hur viktigt det är att fylla min tid med saker som gör mig och andra människor lyckliga”. ”Därför meddelar jag nu att jag säger upp mig så jag kan lägga min tid på familjen och mitt tårt-företag”, skrev han i snirkliga svarta bokstäver på den vita bakgrunden. Jag skulle ha gjort det lite snyggare om jag vetat att bilden skulle spridas på twitter, säger Holmes till The Guardian. Holmes, som de senaste åren drivit ett företag där han sålt tårtor samtidigt som han arbetat på flygplatsen Stansted, säger att han började planera en avskeds-tårta redan för ett halvår sedan, då hans fru fortfarande var gravid. Och när hans son Benjamin föddes för fem veckor sedan bestämde han sig för att göra slag i saken. Enligt The Guardian önskar hans tidigare arbetsgivare honom all lycka till I framtiden.

Källa Svt.se, Foto: Twitter

Tänkte just att detta kunde man ta efter… sen slog det mig att jag de sista 20 åren inte varit anställd och lär knappast bli det framöver heller. Men sen fick jag en brilliant idé! En tårtfest med personliga budskap, en minitårta till var och en! Kära vänner och bekanta, skulle det passa med en tårtfest? Tänkte just gå och sova men nu kom tankeverksamheten igång igen….. Andra goda tips? Hör av er!   

Det här inlägget postades i Saxat, aktuellt, TIPS och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

