Gubbar och kärringar

soffaI torsdags kom min nya soffa. Lastbilen kom med viss möda in på tomten, jättebil och vägen är smal och en del stora grenar är låga. Killen var ensam och lastade av och jag frågade om han kunde hjälpa mig att bära in. Det får man inte lov nu för tiden eftersom vissa kunder kan skylla eventuella fel på chauffören. Sa till honom att det gällde inte denna kunden. Han ”kollade in” mig och lovade att hjälpa till med det tyngsta. Vi hjälptes åt med allt utom alla kuddarna.

Så körde han iväg och strax därefter kom mina elever till en Photoshop kurs, så alla hjälptes åt att bära in kuddarna. Så lastades allt på min veranda.

I lördags förmiddag kom snälla Ewa och Alex och hjälpte mig att montera ihop soffan – inget som man bör vara ensam med – skulle vilja påstå att det är omöjligt. Så småningom var den ihopsatt i vardagsrummet som nu består av många sittplatser – härligt – ett riktigt umgängesrum.

Idag kommer då ett gäng gubbar och kärringar, eller killar och tjejer – beroende på vad man skall kallas i åldrarna 57 till dryga 70 år – på lite eftermiddagsfika för att fira mitt ”nya” rum.

Har just gjort en maränglängd som är riktigt god – skall sätta in recept senare för nu måste jag gå och ta på mig något bättre än målarkläder (har just oljat ett trädäck) innan gubbarna och kärringarna kommer.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

