Bil som inte startar

Igår fick jag en leverans med en stor lastbil. När han behövde vända bad han mig flytta min bil så att han fick bättre svängrum. Det gjorde jag naturligtvis, flyttade den de enstaka meter som behövdes och lastbilen vände utan några som helst problem.

Enda likheten med min bil är att båda är svarta

Enda likheten med min bil är att båda är svarta

Så i morse skulle jag köra och göra många ärenden i Simrishamn och bilden startade inte – för första gången! Den har varit hur tillförlitlig som helst. Jag blev helt ställd!

Det var alla ärendena, men tänkte att det får väl vänta då! Men det lite större problemen är att jag skall åka på ett årsmöte i Tomelilla i kväll och jag är kassör i föreningen och bör då vara med på årsmötet.

Vad gör man, jo man ringer till Ewa som lovat att hon eller Alex kommer ut och hjälper mig med startkablar om en liten stund. Och hon ringde just om att hon är på väg. Snällisen!

Ringde också min bilmekaniker som alltid vet vad problemet är och han frågade mig direkt: ”har du flyttat bilen bara några meter och sedan stannat” – och ja, det var ju precis vad jag gjorde. Jag hade ingen aning om detta innan – kanske alla ni andra vet? Men om det är någon mer som inte vet, så ta detta som ett tips! Om du flyttar bilen bara några meter, låt motorn stå på några minuter.

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

