Kallt? Nej det bara känns så….

Ja promenad blir det ju när man har hund. Jag påstår glatt att jag hade INTE gått ut om vi inte haft hunden. Här på Österlen är invånarna fantastiska. I ur och skur går de sina promenader. En och en, två och två, på cyktel eller med stavar och detta utan så mycket som skymten av en hund! Jag avundas dem. Jag har inte den diciplinen. Dessutom tycker jag inte det är roligt att gå själv. Idag blev det dock en kortare variant. Vi, hunden Nemo och jag gick ner till stranden, precis som Kerstin fast hon är ca. 15 km norrut. Det går inte att ta foto med tumvantar, alltså vante av, hunden satte sig snällt (kallt om rumpan) och jag vacklade som en berusad dam på hemväg från en bättre fest. Inte helt lätt att stå stilla. Två gånger knäppte jag hundens svans och mina skor. Till slut blev det några bilder på vågorna och med mycket möda krånglade jag ner kameran I fickan igen. Vänsterhanden var utan känsel. Jag har hört att om man fryser om fingrarna skall man sätta sig och “låta sitt vatten”  på dem. Det var inte läge att försöka. Vad gör man med en förfrusen bakdel? Kanske gäller det bara för män, något enklare procedur är det ju onekligen. Fast tänk om…….. nä, jag avslutar den tankegången innan den springer iväg. Ni förstår säkert själva.

Vi fortsatte in I koloniområdet där det inte finns några höga träd. Så föll vi I trav, sida vid sida, hunden och jag. Då plötsligt reste sig ett monster I en liten täppa och viftade med armarna. Jag vet inte vem som blev räddast men vi hoppade till båda två. En nersågad en eller cypress flög upp och viftade med de kvarvarande grenarna. Så var det med det monstret. Då beslöt jag att det var dags att gå hem. Hunden var nöjd, åtminstone hade han brått hem.

Det här inlägget postades i Bilder året runt, Djur och natur och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

