Oj, oj vad det blåser

Just nu blåser det 12 m/s  här i området. Ute! Hur pass det blåser inne vet jag inte men det är omöjligt att hålla varmt. Badrummet. med fönster mot havet, känns väldigt välvädrat och toasitsen är iskall. Där inne är det 14 grader just nu. Man stannar inte längre än absolut nödvändigt. I övriga huset har jag cirka 19 efter att ha eldat brasa hela dagen. Och så här skall det fortsätta att blåsa i flera dagar nu.

Satte värmepumpen på 18 grader i natt och när jag kom upp i morse var det 15.1 så jag fick sätta mig vid datorn invirad i en tjock filt. Inte en chans att pumpen klarar den här blåsten.

Tog en bild vid havet när jag var ute på hundrundan men bilden visar inte hur det känns!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det här inlägget postades i Österlen, Bilder året runt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

