En resa börjar långt innan avresan.

resväskaOm det är en semesterresa, en arbetsresa eller en resa för att besöka familj och vänner så börjar den alltid långt innan avresan. Dagen då tankarna på vad man skall ha med sig börjar snurra. Eller förberedelser med böcker, papper, material för att utföra ett arbete. Det fanns en tid när jag nästan var lite avundsjuk på de som trivdes hemma. De som inte flängde på vägarna eller flög över haven och kontinenterna. De som hade fötterna tryggt nerkörda I jorden och hela sitt sociala nätverk runt omkring. Jag kunde inte rota mig. Det kom aldrig upp gardiner I köksfönsterna. Det var inte lönt eftersom vi snart skulle flytta. Så mycket visste jag redan den dagen vi flyttade in på ett nytt ställe. Visst trivdes vi, barnen hade kompisar och vi fick nyga rara grannar. Men så fort något dök upp så var vi liksom på väg. Även I våra jobb. Nu har sambon och jag bott på samma plats i 10 år. Och vi trivs. Men jag måste resa då och då. I jobbet. Och det är lika roligt varje gång. Fast denna resan blir annnorlunda. Dels vet jag att sambon inte är helt ensam, (nu skall jag vara försiktig, skrev en gång att rara väninnor tog hand om honom….. fast inte på det viset) nu har vi hunden Nemo de båda herrarna I mogen ålder kommer att hålla varandra sällskap. Både Lene och Kerstin med hunden Guita kommer att finnas till hands för kontoret måste fungera och hunden måste promenera –s. Och jag kommer att sitta I bussen, HAGESTAD TOURING, förståss och njuta och sakna mina karlar. Hoppas på norrsken I Kiruna, hundspann I Jokkmokk och mycket annat spännande. Vi hörs!          

Buss

Det här inlägget postades i Resor och utflykter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

