Kallt – elände

Nu har vi drygt -13 grader. Jag förstår om ni norröver inte precis är imponerade av detta, men vi är inte vana. Vi tillhör också den del av Sverige som skall ha den dyraste strömmen! Inne har jag 16 grader och det är på + sidan även om det inte riktigt känns så. Det är inte skönt. Påbyltad har jag nu startat en brasa så temperaturen blir snart bättre här inne. Såg då också att mer ved måste tas in, så jag vet vad jag bör göra snarast.

Det är inte det roligaste jag vet att kånka ved, men jag är oerhört nöjd när jag har en stapel inne.

Så, då har jag gnällt av mig lite!

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

