Rimfrost – rimmat fläsk…………

Jo, en annorlunda rubrik eller hur? Precis som Kerstin nyss beskrev hur vacker det är så har vi det I trädgården också, och från ovanvåningen ser vi de vita hustaken i gamla stan. Sen beror det helt på vad man har för referenser eller vad som rör sig I mage och tankar. Någon gång I över halvan av tonåren träffade jag en sommar en ung man bärande den berömda Chalmersmössan med tofs. Inte för att det imponerade på mig men däremot gjorde han stor intryck på min mormor. ( Alla pojkar togs hem och presenterades först av allt). Vi tillbringade några härliga sommardagar tillsammans och en kväll, det måste ha varit I augusti, gick vi längst havet och såg när en jättemåne steg upp över horisonten. Jag var alldeles lyrisk och drömde om att få vackra ord viskade I örat…….. då sa denne unge man med Chalmerstofs:  “Oh, titta månen ser ut som en stor ost, kom så går vi hem och gör ostmackor!”  Det blev inte så många fler promenader till mormors stora förtrytelse; – när du nu för en gång skull hittat en belevad pojke! –

månenKanske kunde jag vunnit hans hjärta genom ostsmörgåsen – vägen till hjärtat lär ju gå via magen… men jag var inte där ännu.

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

