En man och hans (vår) hund, Alex och Nemo

alex och NemoKan det vara bättre en grå tisdag förmiddag i januari? Vi njuter i fulla drag av samvaron med Nemo. Vad gjorde vi innan han kom in i vårt liv? Gullade med varandra? Förvisso, men det gör vi fortfarande, det ena utesluter inte det andra. Ibland undrar jag vem som drar I trådarna…… hade någon sagt tidigt I höstas att till jul har ni skaffat hund då hade jag skrattat gott. Vi? Hund? Och vem skulle gå ut med den? Men det gör vi! Varenda dag och det känns inte som ett måste utan vi trivs och mår bra. Vi leker (här måste jag erkänna att detta är nytt, jag kan inte påminna mig att Alex någonsin gömt godisbitar som jag skulle leta upp eller vise versa; möjligen påskägg men det är en dag på året) både inne och ute och Nemo går med små meddelandelappar mellan våningarna. Nu har jag inte tid mer…dags för promenad!      

Det här inlägget postades i Djur och natur, Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

