Inför Julen 2012

så hände sig följande; vi blev inbjudna till Rolf och Lena (Rolf som rattar Hagestadbuss och som är en kär arbetskamrat med en likaledes rar sambo) på glögg och julgodis och hembakat!!! Vilken njutning! Jag har lagt av bakningen, tycker att det finns annat jag kan göra då vi endast är två men uppskattar väldigt att få stoppa I mig “äkta” pepparkakor t.ex. Egentligen skulle alla boende I sydöstra Skåne ta en tur till Rolfs hus! Det är pyntat från grund till skorsten med musik, tomtar och renar! Barnet I mig kommer ut och vill skutta runt bland alla ljusen!  Innanför dörren möttes vi av Lenas tomtesamling, jag tror hon lyckats hitta all världens nissar och samlat dem bakom de upplysta väggarna. Så underbart med så mycket julstämning! 

Glömde att ta bilder från insidan…..men det kommer fler jular……… njut av grannlåten där ute!julpyntat hos Rolf 007    julpyntat hos Rolf 006julpyntat hos Rolf 004

och igårkväll träffades vi igen fast det är en annan historia……………

Det här inlägget postades i Saxat, aktuellt, TIPS och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

