Tiden och julen

Tiden passerar i ett alltför högt tempo och om bara en vecka är det julafton. Idag har Ewa och jag varit och handlat en del julklappar – kul att göra det tillsammans!

Eftersom jag har suttit insnöad (hrm) så har jag handlat en hel del klappar via internet och hoppas bara de skall hinna komma fram i tid! Och att jag skall kunna ta mig till Preem i Simrishamn där man oftast får hämta sina paket.

julSmåfolkets presenter, som givetvis är de viktigaste, är inköpta och skall nu slås in – det första jag skall göra är att försöka sätta ihop lite rim till dem. Slår jag in dem först kanske jag glömmer vad som finns i paketen. Minnet är bra – men kort! Det är en rolig bit att försöka hitta på – helst – fyndiga rim.

Mesta maten finns också på plats, lite fattas men det fixar sig under veckan. Läget börjar kännas lite under kontroll och jag ser fram emot julfirande med familjen!

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin, Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

