Gymnasium i Simrishamn

När jag växte upp fanns inget gymnasium i Simrishamn utan man fick ta sig till Ystad eller Kristianstad. Själv gick jag i Kristianstad där jag hade en moster jag fick bo hos.

Under tiden kämpade min pappa, som då var skolchef i Simrishamn, hårt för att få ett gymnasium här i Simrishamn. Så småningom blev det också så.

Det har nu ganska länge varit kris och hot om nedläggning. Men nu skall inte bara gymnasiet räddas – det startas ett nytt. Lokalerna hamnar mer centralt. Kul att det inte blev nedläggning!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

