Dagens ordspråk – 6 december

Jag börjar att förstå mig själv. Men det hade varit fantastiskt om jag hade börjat förstå mig själv när jag var 20 istället för 82… 

sagt av Dave Brubeck född den 6 december 1920 – död den 5 december 2012. Amerikansk jazzpianist och kompositör. Han dog dagen före sin 92:a födelsedag efter ett långt liv med jazzen som följeslagare. Tillsammans med Paul Desmond, Bob Bates och Joe Dodge bildade han 1951 The Dave Brubeck Quartet.    

  

Det här inlägget postades i Dagens ordspråk, Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

