Telefonförsäljare

Ja, alla har vi väl någon gång blivit uppringda av påstridiga telefonförsäljare. Ett otyg tycker jag. Trots att jag är med i NIX-registret kommer jag inte undan dem för de går vägen via mitt företag.

Hur kan man skydda sig från att ingå ett avtal man inte har tänkt? Ett tips från Konsumentverket är att man skall begära betänketid och be företaget skicka hem skriftlig information. Om företaget inte kan skicka skriftlig information skall man verkligen dra öronen åt sig

En 82-årig kvinna tecknade ett tre-årigt företagsabonnemang med Telephon och säger att ”allt gick så fort när försäljaren ringde så jag fattar inte hur detta gick till”!!

En demenssjuk kvinna på över 80 år lurades – också av Telephon – att teckna ett avtal. Telephon hävdar att avtalet inte går att ångra eftersom damen köpt det som företagare, vilka saknar ångerrätt. Hon erbjuds i stället att köpa sig ur avtalet genom att betala den fasta månadsavgiften för bindningstiden – drygt 10.000 kronor

Företag som ger sig på de försvarslösa – så fult!

Det här inlägget postades i Saxat, aktuellt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

