Årstiderna här och där

seasonsI Skåne är det höst, hittills behaglig, underbart vacker och med vresiga vindar. Precis som vanligt med andra ord. I Ångermanland är det vinter med snö och minusgrader. I New Mexico, USA är kallt med frost vissa nätter och runt + 18 C mitt på dagen och borta i Victoria, Australien är det vår och ca + 20 C.  

Detta betyder rent praktiskt att jag inte kan köpa kläder i julklapp till Australiensarna. Försök hitta roliga sommarkläder i slutet av november! Hur klär man sig när det är vinter på morgonen och varm vår till lunch som i Albuquerque?? Jo, jag skrev julklappar… de måste skickas första veckan i december för att hinna fram i tid. Lite enklare med Norrlänningarna och de äldsta barnbarnen (snart med körkort) handlar hellre själv. mormor kanske inte har riktigt samma smak…

Som den våg jag är hamnar jag alltid i ..å ena sidan och å andra sidan. Jag vill skicka paket, punkt. I vår internationella värld är det i stort sett samma saker i affärerna på andra sidan klotet som här hemma; made in China. Jag har hittat en mellanväg; svenska böcker, små grejor, smycken och en del som finns i mina gömmor. Än så länge har ingen haft synpunkter och jag får uppleva glädjen att ge och få vara med och öppna paket via Skype.

Återigen är jag ytterst tacksam att leva i denna teknikens tid som möjliggör att “långt borta känns nära!”   

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

