Läggdags!

Jag har för det mesta varit kvällsmänniska. När barnen var små och jag skulle till jobbet blev det naturligt att knoppa in före midnatt för att orka. Men sedan alla i den yngre generationen för länge sedan flugit ut har jag återgått till infödda vanor. Att runt midnatt  njuta av en kopp té, zappa lite på TV´n, skriva några rader på bloggen och veta att en god bok ligger och väntar i sovrummet vad kan väl vara skönare? Min kära mor var “uppe med tuppen” enligt henne själv och hon påstod bestämt att jag sov bort mitt liv när jag vid besök i föräldrahemmet inte steg upp förrän vid sju – snåret. Det hör till saken att hon tog sig en liten lur framför TV´n under tidiga kvällen vilket hon naturligtvis förnekade. 

dreaming1Ibland öppnar jag ett öga i gryningen och filosoferar en stund i samförstånd med kajorna på grannens taknock eller stjärnorna som bleknar. Så härligt att bara rulla in sig igen och försvinna i en ny spännande dröm !

Denna natt har tiden runnit likt en fors med smältvatten….

nu måste jag ta mig samman och krypa till kojs!

Med önskan om en God natt!  

Det här inlägget postades i Om oss och våra tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

