Barcelona i mitt hjärta

Slog mig ner vid TVn i går kväll och hamnade på Travel Channel som hade ett reportage från Barcelona. Det var Placa Catalunya, Paseig de Gracia, berget Montjuic, Las Ramblas, Sagrada Familia, Gaudí hus och mycket mer.

La Sagrada
Familia

En märklig känsla smög sig på – inte direkt saknad, inte bara igenkännande. Någonstans mitt emellan. För det är nog så att där man har bott och trivts där lämnar man kvar en liten bit av sitt hjärta.

Jag bodde tre år i Barcelona, väldigt centralt – nära Placa Catalunya, nära Paseig de Gracia och nära ett Gaudí hus som de visade och med utsikt mot Monjuic.

Barcelona är en helt underbar stad, där finns allt! Och jag är tacksam att jag hade möjligheten att få bo och arbeta där och lära känna många underbara människor!

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

