Humor– då mår jag bättre!

Open-mouthed smile      Jag skall inte ge mig på att dissikera humorn. Tre ingredienser måste dock finnas i en humor kaka: överraskning, överdrift och kontraster. Humorn skiftar med åren. Det som vi skrattade åt som unga är inte alltid lika roligt idag.

I kväll har jag låtit humorn förlösa det ena skrattet efter det andra. Först med AFV = Americas funniest videos, därefter Pensionärsdjävlar med Betty White och slutligen en underbar komedi: The Proposal med Sandra Bullock, Ryan Reynolds och Betty White.

Jag känner mig nyduschad när jag kryper ner i min sköna säng. Alla tankar är bortsköljda, alla konstigheter som dyker upp och nästlar sig in i hjärnan på förnatten är bortsopade. Ett par sådana kvällar i veckan och jag mår förträffligt!  

Med önskan om en God Natt ! Sleeping half-moon

Det här inlägget postades i TIPS och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

