Två promenader

Vatten – bilder från igår

Jag har ju hund så jag promenerar varje dag och det är – för det mesta – hur härligt som helst. Det har regnat mycket och ofta så jag försöker komma ut mellan skurarna. I förgår såg det fint ut så jag tog på mig en tjock, skön, stickad tröja och traskade iväg med hunden. Halvvägs – när vi var som längst hemifrån – öppnade sig himlen för ett riktigt ösregn. Tröjan var fortfarande tjock och stickad, men verkligen inte skön utan dyngsur. Vägen tillbaka gick i mycket rask takt. Hemma sprakade brasan, så slutet gott!

Igår var jag då som vanligt ute igen, denna gång i en fleecetröja. Uppehåll när vi gick ut och sedan duggregn. Men även fleece blir vått och varför lär jag mig inte? Är ägare till heltäckande regnställ – det måste vara något inre motstånd mot regn. Idag skiner solen och det är snart dags för en promenad – regnställ eller tröja det är den stora frågan.

Mattes älskling

Det här inlägget postades i Bilder året runt, Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

