Hemma igen efter att ha passat småfolket – barnbarnen

Nu är vi hemma igen – jag och hunden. Vi har varit och passat de tre barnbarnen några dagar medan föräldrarna varit på resa. Jätteroligt! En hel del körande med ”farmors taxi” – liten Nissan Micra som under dessa dagar rymt 1 vuxen, tre barn och en hund. Lite trångt där bak, men allting går – utom nyfödda barn och tennsoldater!

Eftersom hunden behöver mycket promenerande så gjorde vi dessa till fotosafaris. Bilden här nedanför tagen av äldsta barnbarnet. Jag förevisar en vattenpöl (min hand) – fint kort tycker jag.

Det är en hel del tider som skall passas, med lite olika aktiviteter och jag är dålig på att hitta till olika ställen – dåligt lokalsinne. Med hjälp av den äldsta gick det bra och alla tider passades. Annars finns det ju GPS nu för tiden – en välsignelse för sådana som jag.

Det är härligt att få umgås med småfolket så sammanhängande och ta del av deras liv på ett annat sätt än när de hälsar på mig!

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

