Vindigt

Igår var jag inne och handlade i Simrishamn, träffade Ewa över en kopp kaffe hemma hos henne. På vägen hem åkte jag och hunden ner till Vårhallarna strax norr som Simrishamn. Det blåste bra men var uppehåll och som vanligt så fotograferade jag – en favoritsysselsättning!

Vid Vårhallarna

Efter vi kommit hem tilltog vinden och det blev kuling eller storm – vet inte säkert. Regnet vräkte också ner. Skall strax gå ut och se hur mycket förödelse vinden har åstadkommit på tomten. Har en hammock som står vid slänten ner mot havet – förankrad med tvättlinor (!) – den brukar både välta och flytta sig i sådant väder. Parasoller har också en tendens att flytta på sig. Snart dags att börja ta in utemöbler tror jag. Men man vill ju så gärna kunna använda dem lite till!

Det här inlägget postades i Glimtar ur mitt liv; Kerstin och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

